2008. december 11., csütörtök

Nem a dán sör

Úgy tartják, hogy Lyon városát háromszor mentette meg Szűz Mária. A pestist, a kolerát és végül a porosz csapatokat állította meg a város kapujától nem messze. December 8-án amit lehet azt kivilágítanak Lyonban, mécseseket raknak az ablakba, Fête de L’Illumination. Aztán az elöljárók ünnepélyes keretek között átadják a város kulcsait a püspöknek. Szóval itt sétáltunk, elég hideg volt, egy "csöppet" giccses, de még mindig jobb, mint a tűzijáték.


Aztán, ha a kérdés mégis föltétetne, mi volt kérded a legszebb dániában, a fiatal francia színésznő, ahogy estefelé bizonygatta, hogy Schilling Árpád milyen nagyszerű rendező és hogy Krasznahorkai mekkora zseni, az volt a legszebb, kapásból válaszolhatok.

3 megjegyzés:

Unknown írta...

Hát, ez nem egy "csöppet", de ők tudják.

Amúgy meg A gyönggyel töltött browning a legnagyobb királyság. Akartam idézni belőle, de nem lehet. Inkább itt egy rövid.

A BÖRTÖNBEN MEGÁLLT A HAJHULLÁS

anyám lemossa apa hátát
de most nem üt a fejére tojást
a börtönben megállt a hajhullás

Hát ennyi.
Ja, és megjelent Sirkán kötete, ezt lehet, hogy nem írtam meg neked a legutóbb. Szép lett (és jó, persze).

deni

Unknown írta...

Ja, ezt még a Jarretthez akartam belinkelni, de az már túl mélyen van (lusta vagyok scrollozni...)

Szóval ezt hallgatom mostanság:
http://www.youtube.com/watch?v=jIl8u8Xpu7o&feature=related

Két dolog:
1) Gould görnyedtsége a világörökség része
2) a szólóhegedűsnek olyan feje van mint egy hentesnek valami olasz neorealista filmben...

SzM írta...

jaja, az tényleg az.mármint a browning, mindjárt el is olvasom újra. jarrett görnyedsége meg gould-é valami vírus lehet szerintem. egyébként jarrett is játsza a goldberg variációkat, ha tudsz még torrentezni:)
visszatérve, a koraiak közül ez is milyen(még ma írok rendes mélt):

ÖKÖRBŐR SÁTRUNKBÓL

Ökörbőr sátrunkból
cinege lábam kilóg

Valami nagy meleg nyelvű
állat morogva nyaldosta
talpam egész éjszaka
összepisáltam magam a
bizsergő jó érzéstől

Csak most ahogy fel akarok
tápászkodni vettem észre
hogy zsíros bakancsom helyett
lilára fagyott lábfejem
vitte magával

Ökörbőr sátrunkból
cinege lábam kilóg